Mesures per fer front a la crisi
L'Ajuntament destinarà un mínim de 4,5 milions d'euros del pressupost municipal a mesures d'acompanyament de la crisi, amb les mesures socials i de foment de l’ocupació com a objectius prioritaris.
L’alcaldessa de Rubí, Carme García Lores, acompanyada de la tinent d’alcaldia Arés Tubau, ha presentat tot un seguit d’accions que tenen per objectiu minimitzar els efectes de la crisi sobre els rubinencs i les empreses locals més directament afectats. Son mesures, segons ha explicat García, “que no solucionaran la crisi però que pretenen que la gent pateixi el menys possible fins l’arribada de millors temps”. L’alcadessa ha apuntat que “ara ens toca gestionar la crisi de la mateixa forma que durant els darrers 20 anys hem gestionat la bonança econòmica”.
En la mateixa línia s’ha manifestat la regidora Tubau, qui ha destacat “el canvi de concepció a l’hora de gestionar els diners púbics a mig i llarg termini” que planteja aquest paquet de mesures. Carme García ha recordat que l’Ajuntament ja va posar en marxa un primer paquet de mesures per pal•liar la crisi al novembre de 2008, els pressupostos del 2009 es van aprovar a finals d’any amb “una aposta clara per les polítiques socials i d’ocupació amb un increment del 22 % dels recursos en serveis socials i un 15 % més per a l’IMPES” i, finalment, el procés de contractació d’obres municipals finançades amb el Pla Zapatero donaran feina a 770 persones.
Els àmbits d’actuació
El Pla de mesures d’acompanyament de la crisi o, el que és el mateix, aquesta nova planificació de la gestió dels recursos municipals per minimitzar els seus efectes, afecta 3 àmbits d’actuació relacionats amb el govern i l’administració, l’ocupació i la dinamització econòmica, i la cohesió social.
Per portar-lo a terme el govern compta inicialment amb 4,5 milions d’euros que ja estan consignats al pressupost actual “tot i que estem treballant algunes modificacions i hem començat a replantejar alguns models de gestió inicialment previstos” ha matisat l’alcaldessa. Amb aquests diners es duran a terme les mesures de cadascun dels àmbits d’actuació programats.
En l’àmbit de Govern i Administració es recullen mesures d’austeritat i d’eficàcia en la gestió municipal, i aquelles que suposen un nou model en l’execució de les inversions que fa l’Ajuntament.
Correspondria a aquest àmbit d’acció el pacte per l’austeritat subscrit pel govern i alguns grups de l’oposició al novembre de 2008, així com la posada en marxa de tot un seguit de noves subvencions, bonificacions i rebaixes que s’afegeixen a les que es van aprovar al Ple extraordinari d’ordenances d’octubre de 2008 per aquest any. Entre les novetats, hi ha la rebaixa de la taxa d’aigua i clavegueram, del 5 % i 10 %, que passarà a aprovació pel Ple de dijous.
A més, en aquests moments l’Ajuntament està tancant les bases per obrir una línia de subvencions de fins al 25 % de l’impost de l’IBI per a rubinencs en situació d’atur de llarga estada que hauran de complir tot un seguit de requisits, entre els quals hi ha que no percebin actualment el subsidi per desocupació ni tinguin ingressos superiors al salari mínim interprofessional.
En aquesta mateixa línia, les famílies monoparentals s’equipararan a les famílies nombroses i podran optar a les mateixes subvencions i bonificacions. La mesura també està en aquests moments acabant-se de perfilar.
En l’àmbit de l’Ocupació i Dinamització econòmica es contemplen actuacions per fomentar la contractació de persones aturades, per potenciar la formació en sectors que generen ocupació i per impulsar el dinamisme dels comerços, els autònoms i les empreses.
Dels 4,5 milions inicials del Pla d’Acompanyament de la Crisi, l’Ajuntament destinarà 1.800.000 euros a la contractació directa d’entre 70 i 90 persones a partir de Plans d’Ocupació. que permetrà a l’Ajuntament la contractació directa d’entre 70 i 90 persones en situació d’atur. Aquestes persones faran treballs de renovació i manteniment d’elements de la via pública i de preservació del medi natural i patrimonial.
Les empreses locals i autònoms també tindran l’opció d’executar obres d’inversions previstes al pressupost i recollides al Pla d’Acompanyament com les millores que s’han de fer als edificis municipals de l’Ateneu i la Torrre Bassas, o l’arborètum per posar alguns exemples.
A aquestes mesures cal sumar també accions de suport a la recerca de feina, formació i foment de l’ocupació per a persones desocupades, autònoms i comerciants, així com mesures de dinamització del teixit econòmic i comercial local.
El darrer eix, de Cohesió Social, recull les mesures destinades a donar resposta a la ciutadania en situació de precarietat. Són accions per garantir l’aplicació de la nova llei de serveis socials, major dotació per a beques de menjadors escolars i socials i els ajuts destinats a la cobertura de necessitats socials bàsiques i en situació d’urgència.
L’Ajuntament farà modificacions pressupostàries que permetin un increment d’entre 300.000 i 500.000 euros per destinar-lo a despesa social.
Concertació de les mesures amb els agents socials, econòmics i polítics
L’alcaldessa ha iniciat una ronda de trobades aquesta setmana amb tots els agents socials, econòmics i polítics amb l’objectiu d’obtenir el màxim consens i concertació del Pla d’acompanyament de la crisi.
L’equip de govern vol arribar a un pacte on tothom se sumi emulant el consens assolit en l’Acord per al Desenvolupament Econòmic i Social (ADES) signat el passat 12 de març.
En la mateixa línia s’ha manifestat la regidora Tubau, qui ha destacat “el canvi de concepció a l’hora de gestionar els diners púbics a mig i llarg termini” que planteja aquest paquet de mesures. Carme García ha recordat que l’Ajuntament ja va posar en marxa un primer paquet de mesures per pal•liar la crisi al novembre de 2008, els pressupostos del 2009 es van aprovar a finals d’any amb “una aposta clara per les polítiques socials i d’ocupació amb un increment del 22 % dels recursos en serveis socials i un 15 % més per a l’IMPES” i, finalment, el procés de contractació d’obres municipals finançades amb el Pla Zapatero donaran feina a 770 persones.
Els àmbits d’actuació
El Pla de mesures d’acompanyament de la crisi o, el que és el mateix, aquesta nova planificació de la gestió dels recursos municipals per minimitzar els seus efectes, afecta 3 àmbits d’actuació relacionats amb el govern i l’administració, l’ocupació i la dinamització econòmica, i la cohesió social.
Per portar-lo a terme el govern compta inicialment amb 4,5 milions d’euros que ja estan consignats al pressupost actual “tot i que estem treballant algunes modificacions i hem començat a replantejar alguns models de gestió inicialment previstos” ha matisat l’alcaldessa. Amb aquests diners es duran a terme les mesures de cadascun dels àmbits d’actuació programats.
En l’àmbit de Govern i Administració es recullen mesures d’austeritat i d’eficàcia en la gestió municipal, i aquelles que suposen un nou model en l’execució de les inversions que fa l’Ajuntament.
Correspondria a aquest àmbit d’acció el pacte per l’austeritat subscrit pel govern i alguns grups de l’oposició al novembre de 2008, així com la posada en marxa de tot un seguit de noves subvencions, bonificacions i rebaixes que s’afegeixen a les que es van aprovar al Ple extraordinari d’ordenances d’octubre de 2008 per aquest any. Entre les novetats, hi ha la rebaixa de la taxa d’aigua i clavegueram, del 5 % i 10 %, que passarà a aprovació pel Ple de dijous.
A més, en aquests moments l’Ajuntament està tancant les bases per obrir una línia de subvencions de fins al 25 % de l’impost de l’IBI per a rubinencs en situació d’atur de llarga estada que hauran de complir tot un seguit de requisits, entre els quals hi ha que no percebin actualment el subsidi per desocupació ni tinguin ingressos superiors al salari mínim interprofessional.
En aquesta mateixa línia, les famílies monoparentals s’equipararan a les famílies nombroses i podran optar a les mateixes subvencions i bonificacions. La mesura també està en aquests moments acabant-se de perfilar.
En l’àmbit de l’Ocupació i Dinamització econòmica es contemplen actuacions per fomentar la contractació de persones aturades, per potenciar la formació en sectors que generen ocupació i per impulsar el dinamisme dels comerços, els autònoms i les empreses.
Dels 4,5 milions inicials del Pla d’Acompanyament de la Crisi, l’Ajuntament destinarà 1.800.000 euros a la contractació directa d’entre 70 i 90 persones a partir de Plans d’Ocupació. que permetrà a l’Ajuntament la contractació directa d’entre 70 i 90 persones en situació d’atur. Aquestes persones faran treballs de renovació i manteniment d’elements de la via pública i de preservació del medi natural i patrimonial.
Les empreses locals i autònoms també tindran l’opció d’executar obres d’inversions previstes al pressupost i recollides al Pla d’Acompanyament com les millores que s’han de fer als edificis municipals de l’Ateneu i la Torrre Bassas, o l’arborètum per posar alguns exemples.
A aquestes mesures cal sumar també accions de suport a la recerca de feina, formació i foment de l’ocupació per a persones desocupades, autònoms i comerciants, així com mesures de dinamització del teixit econòmic i comercial local.
El darrer eix, de Cohesió Social, recull les mesures destinades a donar resposta a la ciutadania en situació de precarietat. Són accions per garantir l’aplicació de la nova llei de serveis socials, major dotació per a beques de menjadors escolars i socials i els ajuts destinats a la cobertura de necessitats socials bàsiques i en situació d’urgència.
L’Ajuntament farà modificacions pressupostàries que permetin un increment d’entre 300.000 i 500.000 euros per destinar-lo a despesa social.
Concertació de les mesures amb els agents socials, econòmics i polítics
L’alcaldessa ha iniciat una ronda de trobades aquesta setmana amb tots els agents socials, econòmics i polítics amb l’objectiu d’obtenir el màxim consens i concertació del Pla d’acompanyament de la crisi.
L’equip de govern vol arribar a un pacte on tothom se sumi emulant el consens assolit en l’Acord per al Desenvolupament Econòmic i Social (ADES) signat el passat 12 de març.