S’obre un nou període d’inscripcions per als viatges per a la gent gran amb 750 places
Més de 2.000 persones han fet alguns dels viatges que organitza l’Ajuntament de Rubí des de fa quatre anys.
“No hi ha temps per avorrir-se” ha dit Maria Clemente, una rubinenca que ja ha participat tres vegades en la proposta de Viatges culturals per a gent gran que cada any organitza l’Ajuntament de Rubí, presentats per la regidora de Serveis a les Persones, Ana Mª Martínez, acompanyada de altres dues ciutadanes més que han participat en aquestes activitats lúdicoculturals, Ana Funes i Mª Rosa Ramón.
Segons la regidora, aquesta proposta, que va “començar arran de la petició del Consell Consultiu Local de la Gent Gran” l’any 2006, s’adreça a totes les persones grans del nostre municipi que, en la actualitat, “demanden altres tipus de serveis més enllà dels merament assistencials o relacionats amb la salut, ja que parlem de gent gran activa amb inquietuds diferents”, ha dit Ana Mª Martínez.
Així, aquest dijous 11 de febrer, a partir de les 8.15 h, s’iniciarà el repartiment de les sol·licituds per inscriure’s en aquests viatges, i el mateix dijous a la tarda es podran començar a formalitzar. “Amb l’objectiu de donar la màxima atenció a tothom amb el mínim temps d’espera”, ha assenyalat la regidora, les inscripcions es realitzaran cada tarda, de dilluns a dijous, de 16 a 19 h, en grups de 50 persones, fins arribar al total de 750 places d’oferta per a l’edició d’aquest any.
7 destinacions i 15 sortides
Les destinacions dels viatges d’aquest any, on hi ha com a principal novetat dos viatges a la ciutat de Burgos, són set diferents (Galícia, Cantàbria, Cazorla, Astúries, Navarra i Almeria) amb un total de 15 sortides programades, la primera de les qual es farà del 6 d’abril al 12 d’abril amb destinació Galícia.
El cost del viatges, que tenen una durada de 7 dies i 6 nits, excepte els de Navarra, Cazorla i Burgos que són de 6 dies i 5 nits, és de 362,71 €, dels qual l’Ajuntament subvenciona el 25%, es a dir, 90,67 €, per tant els participants han de pagar finalment un preu total de 272,04 € per estància.
Per poder accedir a aquesta oferta, s’ha de tenir o complir 65 anys o més, com a màxim el mateix dia en què finalitzi el període de sol·licituds; estar empadronat a Rubí; ser pensionista de jubilació del Sistema Públic de Pensions; ser pensionista d’invalidesa, viduïtat, etc.; o estar prejubilat i tenir 60 anys.
A més, es pot participar amb el corresponent cònjuge o parella i, de forma excepcional poden participar persones menors de 65 anys i/o no empadronades a Rubí quan siguin cuidador/a i/o acompanyant d’una persona amb discapacitat que sí reuneixi els requisits d’edat i empadronament, o siguin els fills discapacitats, amb una minusvalidesa mínima del 45%, si aquesta discapacitat permet viatjar i ho fan acompanyats dels seus pares compartint habitació amb ells.
Per formalitzar les inscripcions, s’ha de presentar el DNI i la sol·licitud del viatge escollit a l’Àrea de Serveis a les Persones (C. Prim, 33-35, 2ª planta) de dilluns a dijous de 16 a 19 hores. Com a màxim es poden inscriure 3 persones per cadascuna de les sol·licituds.
Més de 2.000 persones
Des que l’any 2006 van començar aquests viatges culturals, i fins l’any passat en que van arribar a viatjar 737 persones, un total de 2.031 han participat en aquestes sortides, de les quals, les participants en la presentació d’aquesta edició han valorat com a més positives “les activitats que s’organitzen al llarg dels viatges”, amb dues excursions diàries i una activitat lúdica cada nit, i les relacions d’amistat que estableixen entre el participants que fa que “posteriorment continuem mantenint el contacte entre nosaltres”, han explicat.
Més informació.
Segons la regidora, aquesta proposta, que va “començar arran de la petició del Consell Consultiu Local de la Gent Gran” l’any 2006, s’adreça a totes les persones grans del nostre municipi que, en la actualitat, “demanden altres tipus de serveis més enllà dels merament assistencials o relacionats amb la salut, ja que parlem de gent gran activa amb inquietuds diferents”, ha dit Ana Mª Martínez.
Així, aquest dijous 11 de febrer, a partir de les 8.15 h, s’iniciarà el repartiment de les sol·licituds per inscriure’s en aquests viatges, i el mateix dijous a la tarda es podran començar a formalitzar. “Amb l’objectiu de donar la màxima atenció a tothom amb el mínim temps d’espera”, ha assenyalat la regidora, les inscripcions es realitzaran cada tarda, de dilluns a dijous, de 16 a 19 h, en grups de 50 persones, fins arribar al total de 750 places d’oferta per a l’edició d’aquest any.
7 destinacions i 15 sortides
Les destinacions dels viatges d’aquest any, on hi ha com a principal novetat dos viatges a la ciutat de Burgos, són set diferents (Galícia, Cantàbria, Cazorla, Astúries, Navarra i Almeria) amb un total de 15 sortides programades, la primera de les qual es farà del 6 d’abril al 12 d’abril amb destinació Galícia.
El cost del viatges, que tenen una durada de 7 dies i 6 nits, excepte els de Navarra, Cazorla i Burgos que són de 6 dies i 5 nits, és de 362,71 €, dels qual l’Ajuntament subvenciona el 25%, es a dir, 90,67 €, per tant els participants han de pagar finalment un preu total de 272,04 € per estància.
Per poder accedir a aquesta oferta, s’ha de tenir o complir 65 anys o més, com a màxim el mateix dia en què finalitzi el període de sol·licituds; estar empadronat a Rubí; ser pensionista de jubilació del Sistema Públic de Pensions; ser pensionista d’invalidesa, viduïtat, etc.; o estar prejubilat i tenir 60 anys.
A més, es pot participar amb el corresponent cònjuge o parella i, de forma excepcional poden participar persones menors de 65 anys i/o no empadronades a Rubí quan siguin cuidador/a i/o acompanyant d’una persona amb discapacitat que sí reuneixi els requisits d’edat i empadronament, o siguin els fills discapacitats, amb una minusvalidesa mínima del 45%, si aquesta discapacitat permet viatjar i ho fan acompanyats dels seus pares compartint habitació amb ells.
Per formalitzar les inscripcions, s’ha de presentar el DNI i la sol·licitud del viatge escollit a l’Àrea de Serveis a les Persones (C. Prim, 33-35, 2ª planta) de dilluns a dijous de 16 a 19 hores. Com a màxim es poden inscriure 3 persones per cadascuna de les sol·licituds.
Més de 2.000 persones
Des que l’any 2006 van començar aquests viatges culturals, i fins l’any passat en que van arribar a viatjar 737 persones, un total de 2.031 han participat en aquestes sortides, de les quals, les participants en la presentació d’aquesta edició han valorat com a més positives “les activitats que s’organitzen al llarg dels viatges”, amb dues excursions diàries i una activitat lúdica cada nit, i les relacions d’amistat que estableixen entre el participants que fa que “posteriorment continuem mantenint el contacte entre nosaltres”, han explicat.
Més informació.