S'ha obert al trànsit el carrer Llobateras
L’equip de govern de l’Ajuntament de Rubí fa un balanç positiu dels 15 dies de funcionament del nou sistema de pilones automàtiques que restringeixen l’illa de vianants del centre, tot i reconèixer “deficiències i problemes inicials”. Així ho ha explicat en roda de premsa el regidor de Mobilitat, Josep A. Serra, qui ha afegit que “estem treballant per millorar aquestes incidències tot i que considerem que són mínimes i normals quan es posa en marxa un nou sistema com aquest”. <br /><br />Aquestes millores passen per diverses accions com ara obrir al trànsit el carrer Llobateras, restringir un tram del carrer de la Riera, senyalitzar el perímetre de les pilones, millorar el sistema d’interfonia, instal•lar diversos semàfors, etc.<br /><br />D’aquesta manera, a partir de dissabte, 14 de març, s’obrirà al trànsit el carrer Llobateras, en el tram comprès entre el carrers Colom i avinguda Barcelona, que s’havia restringit únicament a accés de veïns i s’havia invertit el sentit, fins ara de baixada. Amb aquesta mesura el regidor ha explicat que es vol facilitar l’accés del veïns fins a la zona del Mercat i que ja s’ha notificat d’aquests canvis als veïns de la zona. També s’ha instal•lat un coixí berlinès a la part baixa del carrer per tal de minimitzar la velocitat dels vehicles.<br /><br />Per altra banda, en els pròxims dies restringirà al trànsit de vehicles el carrer de la Riera, en el tram entre els carrers Sant Sebastià i Maximí Fornés, i només es deixarà d’accés a veïns i garatges. Els vehicles provinents de la zona de l’Escardívol que vulguin accedir a la zona de La Serreta o de Ca n’Oriol hauran de circular pel carrer Gimnàs i Joaquim Blume fins a Cadmo. Per contra, els vehicles que vulguin accedir a la zona del Mercat des de l’Escardívol ho podran fer passant pel carrer de la Riera i Sant Sebastià. Per altra banda, pròximament es col•locaran tres semàfors a la cruïlla del carrer Cadmo amb Joaquim Blume amb l’objectiu de millorar la circulació en aquest punt.<br /><br />Segons ha explicat el regidor de l’àrea d’Ecologia Urbana i Seguretat, Manel Velasco, “aquest tram estarà afectat per la remodelació de la plaça Doctor Guardiet, per les obres del Pla Zapatero que es faran arreu de la ciutat i per les obres d’un col•lector provinent dels carrers Montserrat i Nou previst per aquest estiu, per això aprofitem en fer els canvis de forma completa i facilitar que els ciutadans s’acostumin als canvis de la millor forma possible”. <br /><br />Les pilones que actualment es troben en el carrer Francesc Macià amb Montserrat i en l’avinguda Barcelona amb Llobateras es reforçaran amb la instal•lació de dos semàfors més. Aquests semàfors seran més visibles que els actuals, que es mantindran, amb l’objectiu de reforçar la indicació lluminosa als conductors i seran també de color vermell i àmbar intermitent.<br /><br />També s’està acabant de perfilar el sistema d’interfonia connectat amb la policia local i s’ha previst senyalitzar el voltant de les pilones amb pintura groga perquè es pugui visualitzar a distància i especialment en hores de poca llum. En aquest sentit, ha explicat que finalment s’ha refusat la idea de pintar la mateixa pilona, segons havien proposat alguns veïns i partits politics, per motius tècnics: “És impossible pintar-la perquè disposa d’un sistema d’escombrada cada cop que puja i baixa per evitar que hi accedeixi la brutícia del carrer i això ho impossibilita, esborraria la pintura i dificultaria la tasca de l’escombradora, per aquest motiu s’ha decidit pintar la calçada”. <br /><br />Pel que fa a les diverses queixes veïnals rebudes al consistori durant aquests dies, el regidor de Mobilitat, Josep A. Serra, ha explicat que el consistori ja s’està posat en contacte amb tots els veïns i usuaris que disposen d’acreditació de pas per aclarir-los tots els dubtes i solucionar els possibles problemes que han anat sorgint. <br /><br />Serra ha insistit en què es tracta d’un comandament de proximitat i no pas de distància: “Són així expressament per motius de seguretat, perquè amb els comandaments a distància podria haver-hi interferències d’altres freqüències i provocar problemes d’inseguretat en cas de que la pilona rebés l’odre de pujar a l’hora de passar el vehicle”, ha aclarit. A més, ha afegit que cal que el cotxe estigui aturat davant de la pilona perquè si les bandes soterrades no detecten la presència del cotxe no funcionen. El regidor ha explicat que amb aquestes mesures, “hem volgut interposar la seguretat per davant de la comoditat”.<br /><br />La regidora de Comerç, Arés Tubau, ha afegit ja per acabar que “aquest període de prova ens ha servit per veure com calia millorar i el resultat són aquestes mesures que hem pres”. Tubau ha destacat la importància dels canvis de trànsit al carrer Llobateras i el fet de que els canvis tinguin lloc alhora perquè “cal que la ciutadania s’hi acostumi de seguida”. La regidora ha fet un balanç positiu d’aquests primers quinze dies perquè a banda de les queixes veïnals en general no s’ha produït cap mena de problemàtica més enllà, “per tant, faig una valoració bona del funcionament de l’illa de vianants, que és necessària, i perquè s’ha passat per les fases que tocava”.<br /><br />Fins ara, l’Ajuntament de Rubí ha lliurat un total de 218 acreditacions de pas i ha denegat 54 peticions per no acomplir els requisits necessaris. També s’ha lliurat a bombers, policia local, Mossos d’Esquadra, Protecció Civil i servei d’emergències mèdiques una targeta de proximitat semblant a la dels veïns, però que permet baixar les pilones de forma més ràpida en casos excepcionals i puntuals de servei d’emergència. En cas de que es tallés el corrent elèctric a la zona de l’illa de vianants per necessitat o per avaria, les pilones quedarien baixades de forma automàtica.<br />