S'obre el procés per sol·licitar l'acreditació definitiva d'accés a l'illa de vianants
El 2 de març es posa en marxa el nou sistema de pilones automàtiques que només s’activarà amb aquesta acreditació.
L’Ajuntament de Rubí ha posat en marxa aquesta setmana una campanya informativa adreçada als ciutadans sobre el procés d’obtenció dels elements definitius d’accés a l’illa de vianants. Està previst que el dilluns, 2 de març, es posi en funcionament el nou sistema d’activació de les pilones mitjançant una acreditació de pas. Un cop entri en funcionament aquest sistema, ja no s’hi podrà accedir amb les autoritzacions que s’havien fet servir fins ara.
Amb el nou sistema, els conductors hauran de disposar d’una acreditació de pas formada per una targeta de proximitat i una identificació. Per una banda, el la targeta conté un xip programat de forma individualitzada que activa la pilona per la seva proximitat i, per l’altra, la identificació està vinculada al mateix codi de la targeta i servirà per a casos concrets, com ara que el comandament no funcioni correctament o per autoritzar entrada en horari de càrrega i descàrrega. És necessari que els usuaris portin sempre aquesta identificació en un lloc visible del vehicle.
Com demanar les noves acreditacions
Pot sol•licitar la nova acreditació dispositiu qualsevol veí o veïna que resideixi a la zona segons el padró municipal; veïns i conductors que disposin d’una plaça de garatge, ja sigui de propietat o de lloguer; i qualsevol persona que, amb una causa justificada, obtingui un informe favorable per part de l’Ajuntament.
Per demanar-ho, els interessats han d’omplir un formulari o sol•licitud d’autorització d’accés a vehicles a l’illa de vianants on hi constaran les dades personals, tipus de vehicle, motius d’accés a l’illa de vianants, annex de documents, etc.
Aquestes sol•licituds ja es poden trobar a les dues Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC) – Centre, situada al carrer Doctor Robert, 19; i a Les Torres, Rambleta de Joan Miró, s/n, davant de l’edifici Rubí+D), en horari de dilluns a divendres de 8.30 a 14 i de 16 a 19 h. Les sol•licituds també es poden descarregar de la pàgina web i demanar-les als controladors ubicats als punts habituals d’accés a l’illa. Cal omplir-les amb les dades necessàries i adjuntar la documentació corresponent en cada cas (*veure informació que s’adjunta al final d’aquest comunicat).
En uns dies, l’Ajuntament notificarà a cada sol•licitant si la seva petició ha estat acceptada. En cas de denegar-se, se li’n notificarà els motius. El primer lliurament d’aquesta documentació serà gratuïta, però en cas de pèrdua, robatori, canvis, etc. tindrà un cost de gestió.
El dispositiu
El sistema amb el qual es delimitarà l’illa de vianants (avinguda Barcelona, passeig Francesc Macià i carrer Rafael Casanova) consisteix en un total de 6 pilones automàtiques. Del total de pilones, 4 estan col•locades a l’avinguda Barcelona (en les cruïlles amb General Prim -ja existent però que s’ha adaptat-, Pintor Murillo, Cervantes i Llobateras) i dues al passeig Francesc Macià (a les cruïlles amb els carrers Pere Esmendia i Montserrat).
Es tracta d’una pilona d’acer inoxidable connectada mitjançant la xarxa de fibra òptica, amb una alçada de 45 cm, un diàmetre de 22 cm i 8 cm de gruix. Conté un punt identificador en forma circular que detecta l’ordre de baixar amb una targeta que s’activa per la seva proximitat. També disposa d’un intèrfon que permet la comunicació amb un operador de la policia local.
La policia local disposarà a prefectura del control de les pilones 24 hores mitjançant un sistema operatiu que registrarà i processarà qualsevol tipus d’incidència (situació d’alarma, intent de sabotatge, accés indegut, avaries o errors), així com la ubicació, la data i el lloc de cadascuna d’aquestes possibles incidències.
Amb el nou sistema, els conductors hauran de disposar d’una acreditació de pas formada per una targeta de proximitat i una identificació. Per una banda, el la targeta conté un xip programat de forma individualitzada que activa la pilona per la seva proximitat i, per l’altra, la identificació està vinculada al mateix codi de la targeta i servirà per a casos concrets, com ara que el comandament no funcioni correctament o per autoritzar entrada en horari de càrrega i descàrrega. És necessari que els usuaris portin sempre aquesta identificació en un lloc visible del vehicle.
Com demanar les noves acreditacions
Pot sol•licitar la nova acreditació dispositiu qualsevol veí o veïna que resideixi a la zona segons el padró municipal; veïns i conductors que disposin d’una plaça de garatge, ja sigui de propietat o de lloguer; i qualsevol persona que, amb una causa justificada, obtingui un informe favorable per part de l’Ajuntament.
Per demanar-ho, els interessats han d’omplir un formulari o sol•licitud d’autorització d’accés a vehicles a l’illa de vianants on hi constaran les dades personals, tipus de vehicle, motius d’accés a l’illa de vianants, annex de documents, etc.
Aquestes sol•licituds ja es poden trobar a les dues Oficines d’Atenció al Ciutadà (OAC) – Centre, situada al carrer Doctor Robert, 19; i a Les Torres, Rambleta de Joan Miró, s/n, davant de l’edifici Rubí+D), en horari de dilluns a divendres de 8.30 a 14 i de 16 a 19 h. Les sol•licituds també es poden descarregar de la pàgina web i demanar-les als controladors ubicats als punts habituals d’accés a l’illa. Cal omplir-les amb les dades necessàries i adjuntar la documentació corresponent en cada cas (*veure informació que s’adjunta al final d’aquest comunicat).
En uns dies, l’Ajuntament notificarà a cada sol•licitant si la seva petició ha estat acceptada. En cas de denegar-se, se li’n notificarà els motius. El primer lliurament d’aquesta documentació serà gratuïta, però en cas de pèrdua, robatori, canvis, etc. tindrà un cost de gestió.
El dispositiu
El sistema amb el qual es delimitarà l’illa de vianants (avinguda Barcelona, passeig Francesc Macià i carrer Rafael Casanova) consisteix en un total de 6 pilones automàtiques. Del total de pilones, 4 estan col•locades a l’avinguda Barcelona (en les cruïlles amb General Prim -ja existent però que s’ha adaptat-, Pintor Murillo, Cervantes i Llobateras) i dues al passeig Francesc Macià (a les cruïlles amb els carrers Pere Esmendia i Montserrat).
Es tracta d’una pilona d’acer inoxidable connectada mitjançant la xarxa de fibra òptica, amb una alçada de 45 cm, un diàmetre de 22 cm i 8 cm de gruix. Conté un punt identificador en forma circular que detecta l’ordre de baixar amb una targeta que s’activa per la seva proximitat. També disposa d’un intèrfon que permet la comunicació amb un operador de la policia local.
La policia local disposarà a prefectura del control de les pilones 24 hores mitjançant un sistema operatiu que registrarà i processarà qualsevol tipus d’incidència (situació d’alarma, intent de sabotatge, accés indegut, avaries o errors), així com la ubicació, la data i el lloc de cadascuna d’aquestes possibles incidències.