Un autobús connectarà l'estació d'FGC de Rubí i el polígon de Can Sant Joan a partir de l'estiu
S'ha signat un conveni per fomentar la mobilitat sostenible en aquest parc d’activitats econòmiques.
L’alcaldessa de Rubí i presidenta del Consorci per a la Promoció i el Desenvolupament de l’Eix B30 – Catalonia Innovation Triangle (CIT), Carme García, ha signat un acord per garantir una mobilitat sostenible al parc d’activitats econòmiques de Can Sant Joan, situat en uns terrenys que pertanyen als municipis de Rubí i Sant Cugat del Vallès.
El conveni també ha estat rubricat pel Secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal; l’alcalde de Sant Cugat i representant del CIT, Lluís Recoder; el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) Ramon Seró; el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Torres; el president de l’Associació Empresarial de Sant Cugat (AESC), Frederic Boix; i el conseller delegat de l’empresa Moventia S.A., Josep Mª Martí.
L’any 2007, els signants ja van donar la seva conformitat a les propostes del Pla de Mobilitat del Polígon de Can Sant Joan, però no ha estat fins ara que s’ha firmat el conveni. Segons l’alcaldessa de Rubí, Carme García, “aquest retard es justifica per la complexitat de l’acord, ja que hi han intervingut molts agents, tant de l’àmbit públic com privat, a banda dels propis treballadors i sindicats”. García també ha recordat que aquesta és “una mostra més del que es vol impulsar des del CIT”. I ha assegurat que la “col·laboració entre les administracions i els agents és fonamental per a l’èxit d’aquest tipus d’actuacions”.
L’objectiu del conveni és assolir una mobilitat més sostenible pel conjunt d’usuaris del polígon, que compta amb una quinzena d’empreses de Rubí. Segons dades del 2007, diàriament, unes 42.000 persones es desplacen al parc d’activitats econòmiques de Can Sant Joan, comptant els 15.000 treballadors, els 9.500 alumnes d’escoles i els 17.000 visitants que registra aquest polígon.
El conveni, entre d’altres, persegueix reduir un 5% l’ús del vehicle privat al polígon en el termini de 6 anys. Segons Carme García, “és imprescindible modificar els hàbits dels ciutadans per aconseguir una mobilitat més sostenible, tot i que per a aconseguir-ho cal posar les eines necessàries al seu abast, com ara un servei eficient de transport públic”. En aquest sentit, es posarà en marxa un Pla de Mobilitat que contempla diferents actuacions a executar en un termini de 6 anys.
El pla s’estructura en 3 àmbits d’actuació: accions de millora del servei de transport públic, que compten amb un pressupost de 370.000 euros; actuacions d’adequació de la via pública, amb un cost d’1.562.500 euros; i mesures per facilitar la gestió i promoció de la mobilitat, xifrades en 82.200 euros.
En l’àmbit de la millora del servei de transport públic, el Pla de Mobilitat contempla una nova connexió en autobús entre les estacions de FGC de Rubí i de Can Sant Joan gràcies al perllongament de la línia A, que fins ara no arribava a la nostra ciutat. Paral·lelament, la línia B (de recorregut intern pel polígon) també s’ampliarà, en aquest cas fins al centre comercial de Sant Cugat. La freqüència de pas d’aquestes dues línies en hora punta serà de 6 minuts a la línia A i de 12 minuts a la línia B. Els dissabtes, els autobusos passaran cada 20 i 40 minuts, respectivament. És previst que aquestes millores es posin en marxa després de l’estiu.
Pel que fa a la millora de la via pública i l’espai urbà, el Pla preveu diverses actuacions amb l’objectiu d’afavorir el transport públic, el transport privat i d’altres de no motoritzats (per exemple, les bicicletes). Entre les actuacions previstes hi ha la construcció i arranjament de voreres, l’eliminació de l’estacionament a l’avinguda de la Generalitat, la millora de la senyalització i del paviment, la instal·lació d’andanes, parades d’autobús, marquesines i enllumenat, la senyalització de carrils bici i aparcament per a bicicletes, entre d’altres.
Per últim, pel que fa a les mesures per facilitar la gestió i promoció de la mobilitat, el Pla proposa la creació d’un òrgan gestor de la mobilitat del polígon, la figura d’un gestor de la mobilitat i la posada en marxa d’un web per promocionar el fet de compartir cotxe, entre d’altres. Segons s’indica en el conveni, es preveu que les despeses de gestió de la mobilitat també vagin a càrrec de les empreses del polígon de més de 500 treballadors (com a màxim hauran d’aportar 12 euros anuals per cada treballador) amb el suport dels ajuntaments.
El pressupost de la primera fase d’aquest Pla de Mobilitat és de 2.015.596 euros, dels quals l’Ajuntament de Rubí en finançarà gairebé 105.000 euros, és a dir, el 5,25%.
Totes les tasques contemplades estaran coordinades per l’AESC i es crearà una comissió de seguiment d’aquest pla de mobilitat, que estarà formada per un representant de cada membre signant.
Millores als polígons
En el decurs de la signatura del conveni, Carme García, que actualment presideix el Consorci per a la Promoció i el Desenvolupament de l’Eix B30 – Catalonia Innovation Triangle (CIT), també s’ha referit al projecte de “ Millora de serveis per a la competitivitat empresarial dels polígons d’activitat econòmica a la Zona CIT”, que recentment ha rebut una subvenció dels Fons Feder i la Diputació de Barcelona. Aquest pla de senyalització ha estat una de les apostes dels 3 municipis que integren el CIT: Rubí, Sant Cugat i Cerdanyola.
El conveni també ha estat rubricat pel Secretari de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal; l’alcalde de Sant Cugat i representant del CIT, Lluís Recoder; el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) Ramon Seró; el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Joan Torres; el president de l’Associació Empresarial de Sant Cugat (AESC), Frederic Boix; i el conseller delegat de l’empresa Moventia S.A., Josep Mª Martí.
L’any 2007, els signants ja van donar la seva conformitat a les propostes del Pla de Mobilitat del Polígon de Can Sant Joan, però no ha estat fins ara que s’ha firmat el conveni. Segons l’alcaldessa de Rubí, Carme García, “aquest retard es justifica per la complexitat de l’acord, ja que hi han intervingut molts agents, tant de l’àmbit públic com privat, a banda dels propis treballadors i sindicats”. García també ha recordat que aquesta és “una mostra més del que es vol impulsar des del CIT”. I ha assegurat que la “col·laboració entre les administracions i els agents és fonamental per a l’èxit d’aquest tipus d’actuacions”.
L’objectiu del conveni és assolir una mobilitat més sostenible pel conjunt d’usuaris del polígon, que compta amb una quinzena d’empreses de Rubí. Segons dades del 2007, diàriament, unes 42.000 persones es desplacen al parc d’activitats econòmiques de Can Sant Joan, comptant els 15.000 treballadors, els 9.500 alumnes d’escoles i els 17.000 visitants que registra aquest polígon.
El conveni, entre d’altres, persegueix reduir un 5% l’ús del vehicle privat al polígon en el termini de 6 anys. Segons Carme García, “és imprescindible modificar els hàbits dels ciutadans per aconseguir una mobilitat més sostenible, tot i que per a aconseguir-ho cal posar les eines necessàries al seu abast, com ara un servei eficient de transport públic”. En aquest sentit, es posarà en marxa un Pla de Mobilitat que contempla diferents actuacions a executar en un termini de 6 anys.
El pla s’estructura en 3 àmbits d’actuació: accions de millora del servei de transport públic, que compten amb un pressupost de 370.000 euros; actuacions d’adequació de la via pública, amb un cost d’1.562.500 euros; i mesures per facilitar la gestió i promoció de la mobilitat, xifrades en 82.200 euros.
En l’àmbit de la millora del servei de transport públic, el Pla de Mobilitat contempla una nova connexió en autobús entre les estacions de FGC de Rubí i de Can Sant Joan gràcies al perllongament de la línia A, que fins ara no arribava a la nostra ciutat. Paral·lelament, la línia B (de recorregut intern pel polígon) també s’ampliarà, en aquest cas fins al centre comercial de Sant Cugat. La freqüència de pas d’aquestes dues línies en hora punta serà de 6 minuts a la línia A i de 12 minuts a la línia B. Els dissabtes, els autobusos passaran cada 20 i 40 minuts, respectivament. És previst que aquestes millores es posin en marxa després de l’estiu.
Pel que fa a la millora de la via pública i l’espai urbà, el Pla preveu diverses actuacions amb l’objectiu d’afavorir el transport públic, el transport privat i d’altres de no motoritzats (per exemple, les bicicletes). Entre les actuacions previstes hi ha la construcció i arranjament de voreres, l’eliminació de l’estacionament a l’avinguda de la Generalitat, la millora de la senyalització i del paviment, la instal·lació d’andanes, parades d’autobús, marquesines i enllumenat, la senyalització de carrils bici i aparcament per a bicicletes, entre d’altres.
Per últim, pel que fa a les mesures per facilitar la gestió i promoció de la mobilitat, el Pla proposa la creació d’un òrgan gestor de la mobilitat del polígon, la figura d’un gestor de la mobilitat i la posada en marxa d’un web per promocionar el fet de compartir cotxe, entre d’altres. Segons s’indica en el conveni, es preveu que les despeses de gestió de la mobilitat també vagin a càrrec de les empreses del polígon de més de 500 treballadors (com a màxim hauran d’aportar 12 euros anuals per cada treballador) amb el suport dels ajuntaments.
El pressupost de la primera fase d’aquest Pla de Mobilitat és de 2.015.596 euros, dels quals l’Ajuntament de Rubí en finançarà gairebé 105.000 euros, és a dir, el 5,25%.
Totes les tasques contemplades estaran coordinades per l’AESC i es crearà una comissió de seguiment d’aquest pla de mobilitat, que estarà formada per un representant de cada membre signant.
Millores als polígons
En el decurs de la signatura del conveni, Carme García, que actualment presideix el Consorci per a la Promoció i el Desenvolupament de l’Eix B30 – Catalonia Innovation Triangle (CIT), també s’ha referit al projecte de “ Millora de serveis per a la competitivitat empresarial dels polígons d’activitat econòmica a la Zona CIT”, que recentment ha rebut una subvenció dels Fons Feder i la Diputació de Barcelona. Aquest pla de senyalització ha estat una de les apostes dels 3 municipis que integren el CIT: Rubí, Sant Cugat i Cerdanyola.