Veïns i entitats debaten sobre la mobilitat a Rubí en el marc del projecte Compromís de barri
Les conclusions extretes al plenari es tindran en compte en l’elaboració de la diagnosi del futur Pla de Mobilitat Urbana de Rubí (PMU).
Aquest dilluns es va celebrar el plenari veïnal del projecte Compromís de barri corresponent a la denominada zona 3, que inclou els barris de Les Torres, Can Vallhonrat, Ca n’Alzamora i 25 de setembre. La trobada, que es va dur a terme a l’edifici Rubí+D, va comptar amb l’assistència d’una vintena de persones, entre membres d’entitats veïnals i ciutadans a títol individual.
Com en els dos plenaris anteriors, es va proposar als participants que exposessin la visió que tenen de la mobilitat a la zona on viuen i/o de la ciutat. Les conclusions que se n’extreguin es tindran en compte en l’elaboració de la diagnosi del futur Pla de Mobilitat Urbana de Rubí (PMU). La metodologia que se segueix és la següent: es demana a veïns i representants d’entitats que assenyalin en un plànol els punts conflictius o perillosos per als vianants. Posteriorment, han d’identificar i debatre aquells elements ben resolts respecte a la mobilitat i els elements a millorar.
En el treball en grups, els elements ben resolts més valorats van ser l’actuació a la rotonda del c/ Doctor Ferran amb el passeig de Les Torres i el fet que en aquests barris es pugui aparcar gratuïtament sense gaire dificultat. També es va valorar positivament el condicionament d’espais per a vianants, com per exemple la rambla del Ferrocarril o les modificacions fetes a l’avinguda de Can Cabanes i al c/ Víctor Català, així com la xarxa de bus urbà.
Pel que fa als aspectes negatius a millorar, el més reiterat en els debats va ser el mal estat de les voreres i les dificultats de connexió a peu amb Sant Cugat del Vallès, la circulació i la manca de condicionament pels vianants a la rotonda de l’avinguda de l’Electricitat i els problemes d’il·luminació en alguns passos de vianants. També es va destacar la manca d’accessibilitat en general, així com la manca de carrils bici i de coordinació del bus urbà amb els trens.
Com en els dos plenaris anteriors, es va proposar als participants que exposessin la visió que tenen de la mobilitat a la zona on viuen i/o de la ciutat. Les conclusions que se n’extreguin es tindran en compte en l’elaboració de la diagnosi del futur Pla de Mobilitat Urbana de Rubí (PMU). La metodologia que se segueix és la següent: es demana a veïns i representants d’entitats que assenyalin en un plànol els punts conflictius o perillosos per als vianants. Posteriorment, han d’identificar i debatre aquells elements ben resolts respecte a la mobilitat i els elements a millorar.
En el treball en grups, els elements ben resolts més valorats van ser l’actuació a la rotonda del c/ Doctor Ferran amb el passeig de Les Torres i el fet que en aquests barris es pugui aparcar gratuïtament sense gaire dificultat. També es va valorar positivament el condicionament d’espais per a vianants, com per exemple la rambla del Ferrocarril o les modificacions fetes a l’avinguda de Can Cabanes i al c/ Víctor Català, així com la xarxa de bus urbà.
Pel que fa als aspectes negatius a millorar, el més reiterat en els debats va ser el mal estat de les voreres i les dificultats de connexió a peu amb Sant Cugat del Vallès, la circulació i la manca de condicionament pels vianants a la rotonda de l’avinguda de l’Electricitat i els problemes d’il·luminació en alguns passos de vianants. També es va destacar la manca d’accessibilitat en general, així com la manca de carrils bici i de coordinació del bus urbà amb els trens.