Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Desplegament de les activitats palanca del Pla de millora d’oportunitats educatives (PMOE-PROA+) Addenda al conveni de col·laboració entre la Generalitat – Departament d’Educació i l’Ajuntament de Rubí per a les actuacions del Pla Educatiu d'Entorn curs 22-23. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Desplegament de les activitats palanca del Pla de millora d’oportunitats educatives (PMOE-PROA+)

Addenda al conveni de col·laboració entre la Generalitat – Departament d’Educació i l’Ajuntament de Rubí per a les actuacions del Pla Educatiu d'Entorn curs 22-23.

Nom del projecte: Desplegament de les activitats palanca del Pla de millora d’oportunitats educatives (PMOE-PROA+) en el marc del conveni de col·laboració entre l’administració de la Generalitat de Catalunya mitjançant el Departament d’Educació i l’Ajuntament de Rubí per a les actuacions del Pla educatiu d’entorn.
Data d'inici del projecte: 
1 de setembre de 2022
Data de finalització del projecte: 31 d’agost de 2023
Pressupost total (amb IVA): 84.872,84 €
Import del conveni addenda: 199.946,00 €
Import del projecte NG: 84.872,84 €
Import concedit NG: 121.846,00 €     
Convocatòria: Setena addenda al conveni de col·laboració entre la Generalitat – Departament d’Educació i l’Ajuntament de Rubí per a les actuacions del Pla Educatiu d'Entorn curs 22-23
Línia d'actuació: Component 21 del Mecanisme de Recuperació i Resiliència (MRR)
Font de finançament: Ministeri d’ Educació i Formació Professional i Mecanisme de Recuperació Transformació i Resiliència i per la Unió Europea NextGenerationEU (Component 21 MRR)
Entitat: Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya

   
Els Plans Educatius d’Entorn (PEE) són una proposta de cooperació educativa entre el Departament d’Educació i les entitats municipalistes per aconseguir l’èxit educatiu de tot l’alumnat, a l’educació formal i la no formal, i contribuir a la cohesió social mitjançant l’equitat, l’educació intercultural, el foment de la convivència i l’ús de la llengua catalana.

L’actuació de corresponsabilització educativa dels Plans Educatius d’Entorn va adreçada a l'alumnat d'educació infantil, primària, secundària dels centres del Servei d'Educació de Catalunya amb més complexitat educativa derivada de les condicions socioeconòmiques desafavorides .

A Rubí, s’aplica des del curs 2006-2007. Des de l’inici d’aquesta col·laboració, l’Ajuntament de Rubí ha situat la infància en les prioritats estratègiques de la ciutat i ha donat resposta als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) en l’àmbit de la infància i l’educació, on impera el de vetllar pel dret a una educació de qualitat, amb equitat i basat en les oportunitats d’accés a l’èxit educatiu.

Per tant, aquest pla respon a la capacitat de la ciutat per fer l’aliança necessària de recursos educatius que esdevinguin complementaris a l’educació formal, i que generin l’equitat i la inclusió educativa adient, tenint en compte el treball socioeducatiu comunitari als barris i les situacions o processos de segregació de la població.

           

Aplicació


Cada curs, el Departament d’Educació estableix les addendes per al conveni dels PEE. Aquest 2022-2023 és el primer curs on es rep part de la dotació econòmica finançada des dels fons europeus Next Generation EU i a través del Mecanisme de Recuperació, Transformació i Resiliència (MRR) – Next Generation EU, que es gestiona igualment a través del Departament d’Educació.

La dotació assignada és per a l’execució de les següents activitats palanca:

  • Mentoria socioeducativa: és una acció basada en la relació entre mentors i mentorats. El mentor o mentora, com a agent experimentat, ofereix al mentorat acompanyament individualitzat, ajuda, orientació i protecció en el procés de desenvolupament acadèmic i personal, i esdevé un referent positiu establint una relació de confiança i suport emocional. Es finança l’activitat amb una dotació de 6.300 € per a nou parelles de l’Institut l’Estatut. Aquesta mentoria ha estat feta per estudiants universitaris o de CFGS.
  • Tallers de suport i acompanyament educatiu (TSAE): orientada a acompanyar alumnes en l’adquisició de capacitats i competències, generant condicions d’igualtat d’oportunitats en els processos escolars i en els resultats acadèmics. Es finança l’activitat amb una dotació de 51.000 €, que es dediquen a realitzar 24 tallers, adreçats a alumnat d’educació primària i secundària, de suport i reforç escolar, llengua catalana, acollida lingüística, música, teatre i d’activitat física i esport. Aquests tallers han tingut molt impacte en la millora de competències sociolingüístiques i en la promoció d'igualtat d'oportunitats en l'accés a activitats extraescolars.
  • Promoció de les oportunitats educatives més enllà de l’escola: l’itinerari educatiu de cada alumne/a es nodreix del conjunt d’experiències d’aprenentatge que tenen lloc en els diferents espais i temps educatius. Per tant, cal reforçar les connexions que s’estableixen  en aquelles oportunitats d’aprenentatge que tenen lloc en diferents espais i contextos. Es finança l’activitat amb una dotació de 64.546 € que es dediquen a realitzar onze activitats en període lectiu i sis activitats en període vacacional amb un total de 1.250 alumnes participants. La tipologia de tallers és diversa: culturals, artístics i de lleure.

    

Logos Next Generation

 

T'ha estat útil aquesta pàgina?

0
1