Realització dels informes proposta d’estrangeria
Tots els informes s’han de sol·licitar per via instància a l’OAC o mitjançant la seu electrònica de l’Ajuntament, adjuntant la sol·licitud corresponent i la documentació necessària.
INF01: INFORME D'ADEQUACIÓ DE L'HABITATGE
- Què és?
L'informe acredita que es disposa d'un habitatge adequat i que aquest compleix les condicions d'habitabilitat regulades al Decret 14/2012 (DOGC de 2 novembre de 2012).
- Per a què serveix?
L’informe d’adequació de l’habitatge és necessari per demanar un reagrupament familiar.
- Qui ho pot sol·licitar?
Persones empadronades a Rubí, estrangeres extracomunitàries, majors d’edat, que disposin d’una autorització de residència renovada o en procés de renovació.
- Quina documentació s’ha de presentar?
- Sol·licitud emplenada i signada.
- Justificant del pagament de la taxa de la Generalitat (import a pagar: 38,60 €). *En el moment de registre a l'Ajuntament de Rubí (OAC), també haureu de pagar una altra taxa per valor de 52'15 €.
- Certificat d’empadronament de la unitat de convivència.
- NIE de la persona sol·licitant (en vigor).
- Passaport de la persona sol·licitant i de totes les persones a qui vol reagrupar (primera pàgina i en vigor).
- Documentació que demostri el vincle familiar (llibre de família, certificat de matrimoni, certificat de naixement, entre altres).
- Escriptura o contracte de lloguer de l’habitatge.
- Rebut del darrer mes pagat (hipoteca o contracte de lloguer).
- Darrer rebut corresponent a alguns dels subministraments de l'habitatge (llum, aigua, gas, entre altres).
* Les persones a reagrupar, majors d'edat, no es poden trobar en situació administrativa irregular a l'Estat Espanyol.
INF02: INFORME D'ARRELAMENT SOCIAL
- Què és?
Document que fa constar el temps de permanència a l'Estat espanyol, els vincles familiars, els mitjans de vida o els programes d’inclusió i formació que s'han dut a terme.
- Qui ho pot sol·licitar?
Persones estrangeres no comunitàries majors d'edat, en situació administrativa irregular i empadronades a Rubí en el moment de la sol·licitud que puguin acreditar la seva residència a Espanya durant un mínim de tres anys.
Hi ha exempcions tal com s'indica a la Instrucció SIMC/TSF/1/2017.
- Per a què serveix?
Per regularitzar la situació administrativa de la persona i obtenir així un permís de residència o de residència i treball.
- Quina documentació s’ha de presentar?
Arrelament social amb autorització de treball
- Sol·licitud emplenada i signada.
- Passaport (primera pàgina i en vigor).
- Volant històric de padró on justifiqui els 3 anys continuats de residència al territori espanyol (absències no superiors a 120 dies).
- Contracte de treball:
- Que garanteixi el Salari Mínim Interprofessional (SMI)
- Jornada laboral de mínim 30h/setmanals (Excepció: si es tenen menors a càrrec o persones que necessiten mitjans de suport, el contracte podrà ser de 20h/setmanals).
- Es poden presentar més d'un contracte en dos supòsits:
- En el sector agrari: contractes concatenats en el temps.
- Es poden presentar contractes de treball parcials d'una o diferents activitats, sempre que el total de les retribucions siguin el SMI.
- Certificat conforme ha cursat català A1 o superior (mínim 45h) al Servei Local de Català (CNL) o escola d'adults o amb l'ajuntament.
- Altres certificats de castellà, formatius, etc.
- Justificants d’haver estat vinculat amb alguna xarxa de voluntariat, etc.
Arrelament social sense autorització de treball
- Sol·licitud emplenada i signada.
- Passaport (primera pàgina i en vigor).
- Volant històric de padró on justifiqui els 3 anys continuats de residència al territori espanyol (absències no superiors a 120 dies).
- Estar exempt d'aportar un contracte de feina sempre que es disposi de mitjans econòmics de familiars directes (cònjuge, parella de fet, ascendent i descendent de primer grau i en línia directa) que representin al menys el 100% del IMV amb caràcter anual.
- En aquest cas és necessari el NIE del familiar que presenta els mitjans econòmics, el contracte de treball, el certificat d’empadronament de la unitat de convivència i el document que demostri el vincle familiar (llibre de família, certificat de matrimoni, certificat de naixement, entre altres).
- Certificat conforme ha cursat català A1 o superior (mínim 45h) al Servei Local de Català (CNL) o escola d'adults o amb l'ajuntament.
- Altres certificats de castellà, formatius, etc.
- Justificants d’haver estat vinculat amb alguna xarxa de voluntariat, etc.
INF03: INFORME D'INTEGRACIÓ SOCIAL
- Què és?
Valora, en la seva globalitat, l’esforç d’integració que ha realitzat la persona durant la seva estada al país.
- Per a què serveix?
És necessari per a la renovació de les autoritzacions de residència temporal i treball.
- Qui ho pot sol·licitar?
Persones estrangeres extracomunitàries empadronades a Rubí que han de renovar o modificar el permís de residència temporal, i que no compleixen algun dels requisits previstos per a la renovació.
- Quina documentació s’ha de presentar?
- Sol·licitud emplenada i signada.
- Passaport (primera pàgina i en vigor).
- NIE en període de renovació (60 dies abans o 90 dies després de la data de caducitat).
- Volant històric de padró on justifiqui els 3 anys continuats de residència al territori espanyol (absències no superiors a 120 dies).
- Contracte de treball.
- Informe de vida laboral actualitzat.
- Inscripció com a demandant d'ocupació.
- Certificat conforme ha cursat català A2 o superior (mínim 45h) al Servei Local de Català (CNL) o escola d'adults o amb l'ajuntament*
- Altres certificats de castellà, formatius, etc.
- Justificants d’haver estat vinculat amb alguna xarxa de voluntariat, etc.
- La persona estrangera sol·licitant podrà acompanyar la sol·licitud de qualsevol document que, segons el seu criteri, sigui determinant de la seva integració social.
* Si la persona no parla el català, el certificat que ha d'acreditar és de 90 h.
INF04: INFORME D'ADEQUACIÓ DE L'HABITATGE PER RENOVAR AUTORITZACIONS DE RESIDÈNCIA
- Què és?
L'informe acredita que es disposa d'un habitatge adequat i que compleix les condicions d'habitabilitat regulades al Decret 14/2012 (DOGC de 02 de novembre de 2012)
- Per a què serveix?
Per renovar autoritzacions de residència en virtut de reagrupament familiar quan hi ha hagut un canvi de domicili respecte a l’habitatge on es va efectuar el reagrupament.
- Qui ho pot sol·licitar?
Persones empadronades a Rubí, estrangeres no comunitàries, majors d'edat, que disposin d'una autorització de residència renovada i que hagin canviat d'habitatge respecte de la que es va acreditar en el moment de la reagrupació.
- Quina documentació s’ha de presentar?
- Sol·licitud emplenada i signada.
- Justificant del pagament de la taxa de la Generalitat (import a pagar: 38,60 €). En el moment de registre a l'Ajuntament de Rubí (OAC), també haureu de pagar una altra taxa per valor de 52'15 €.
- Certificat d’empadronament de la unitat de convivència.
- NIE de la persona sol·licitant (en vigor).
- Passaport de la persona sol·licitant i de totes les persones a qui vol reagrupar (primera pàgina i en vigor)*
- Documentació que demostri el vincle familiar (llibre de família, certificat de matrimoni, certificat de naixement, entre altres).
- Escriptura o contracte de lloguer de l’habitatge.
- Rebut del darrer mes pagat (hipoteca o contracte de lloguer).
- Darrer rebut corresponent a alguns dels subministraments de l'habitatge (llum, aigua, gas, entre altres).
* Les persones a reagrupar, majors d'edat, no es poden trobar en situació administrativa irregular a l'Estat Espanyol.
On t'has d'adreçar per fer la instància?
Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC)
C. Narcís Menard, 13-17
93 588 70 00
oac@ajrubi.cat per sol·licitar informació i/o consultes
És necessari demanar cita prèvia en aquest enllaç.
*Aquests tràmits també es poden sol·licitar per la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Rubí.