Servei d'Atenció Domiciliària (SAD)
L'empresa Suara és l'encarregada de prestar aquest servei, dins del qual es que s'inclouen atencions personals, ajuda a la llar i suport social.
Els objectius del SAD són:
- Allargar el temps d’estada al domicili i al propi entorn.
- Potenciar la qualitat de vida de la persona, l’entorn relacional i la família.
- Oferir suport en els moments crítics per tal d’evitar la claudicació.
- Fer detecció precoç de situacions de risc.
- Mantenir i promoure l’autonomia.
La finalitat del SAD és atendre les mancances d’autonomia personal, tot cobrint les necessitats bàsiques de la vida diària i les necessitats relacionals de les persones, per tal d'evitar processos de deteriorament personal i/o social.
Per poder sol·licitar i valorar aquest servei, cal demanar una cita a Serveis Socials de l'Ajuntament: serveis_socials@ajrubi.cat.
Qui pot utilitzar el servei?
El servei es destina a les persones i/o unitats de convivència següents:
- Persones en situació de dependència amb el grau i nivell que contempla la implementació de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l’autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.
- Persones i/o unitats de convivència amb manca d’autonomia personal que es troben amb greus dificultats per poder realitzar les tasques habituals de la vida quotidiana, per motius físics, psíquics i/o socials. Principalment, persones que viuen soles i no tenen suport familiar i/o social per atendre les seves necessitats bàsiques o que viuen amb altres persones que no poden atendre aquestes necessitats.
- Persones i/o unitats de convivència en situació de risc social, o bé persones i/o unitats de convivència en situacions de manca de capacitats o hàbits per a l’autocura, i/o dificultats per a l’atenció als membres de la família, prioritzant els infants i altres persones en situació de vulnerabilitat, que poden esdevenir situacions de risc.
El Servei d’Atenció Domiciliària inclou els següents serveis:
1. Servei d’Ajut a Domicili
- Servei d’Atenció a la Persona: S'adreça, principalment, a promoure i mantenir l’autonomia personal, a fomentar hàbits adequats de conducta i a adquirir habilitats bàsiques pel desenvolupament personal en el domicili i en la seva relació amb la comunitat.
- Servei de Neteja i Manteniment de la Llar: Suport destinat a mantenir en condicions d'ordre i higiene la llar de l'usuari/a i les seves pertinences d'ús quotidià.
2. Servei de Teleassistència
Instal·lació d’un aparell a l’habitatge de l’usuari, connectat mitjançant la línia telefònica a una central receptora. Permet detectar situacions d'emergència, donar una resposta ràpida a aquestes situacions i garantir la comunicació permanent de la persona amb l'exterior.
3. Àpats a Domicili
Consisteix en l’elaboració i el lliurament d’àpats equilibrats i saludables al domicili de les persones usuàries en adequades condicions de qualitat i higiene.
La determinació de les accions, prestacions i mitjans que es faciliten en cada cas, es realitza en funció d’un Pla d’atenció social, individual, familiar o convivència, que s’elabora amb l’objectiu de millorar la qualitat de vida de les persones i/o unitats de convivència, proporcionant atencions preventives, assistencials, socioeducatives i rehabilitadores en el seu entorn habitual.