R-Dissenyem Comerç
Què és el R-dissenyem Comerç?
El teixit comercial és una peça clau del desenvolupament de les ciutats. Un comerç sòlid i atractiu és un element cohesionador, que impulsa l’economia local i que acosta a la ciutadania béns i serveis.
L'Ajuntament de Rubí, a través del servei de Comerç, treballa per fer del comerç i la restauració una peça clau de la vertebració d’una ciutat dinàmica, emprenedora i socialment cohesionada.
El projecte R-dissenyem comerç uneix els establiments comercials i de restauració amb l'Escola d'Art i Disseny edRa per, amb el talent dels dissenyadors joves de l'escola, desenvolupar propostes per fer més atractius i competitius els establiments. A través d'aquest programa, l'alumnat del grau superior d’Interiorisme d'edRa treballarà conjuntament amb el teixit comercial local per elaborar propostes de disseny dels espais comercials que se sumin a la proposta (retail design).
Objectius
L’objectiu de la col·laboració és doble. El projecte vol donar impuls al comerç de proximitat treballant-ne els aspectes visuals, d’imatge, il·luminació, presentació del producte i millora de l’experiència de compra. Al mateix temps, també busca motivar el talent jove amb un repte real: aconseguir un comerç de ciutat més atractiu. A mitjà termini, també es vol reactivar l’activitat comercial i econòmica, especialment davant l’afectació de la pandèmia i l'auge de nous hàbits de compra.
El R-Dissenyem vol:
- Conèixer de primera mà les necessitats i inquietuds dels comerços de la ciutat
- Millorar l’atractivitat dels negocis i de les zones comercials
- Reivindicar el valor del comerç de proximitat.
- Millorar la comunicació entre clientela i comerç
- Aportar valor al comerç de proximitat i millorar la presentació de productes, la comunicació, el tipus de serveis o l’experiència de compra
- Motivar el talent jove oferint-li un repte formatiu real
Fases
- Selecció dels participants
- Avaluació del comerç per part de l’equip edRa per comprendre quines són les seves possibilitats. Mitjançant la interrelació de tots els aspectes i des de diferents disciplines, per poder desenvolupar propostes creatives, úniques i divertides, en l'experiència física per a un espai comercial i així trobar l'Ànima del Negoci.
- Fase prototip: El propòsit d'aquesta fase és convertir la idea o la solució en una proposta final a implementar.
- Publicació de les propostes
- Implementació
Quins establiments hi participen?
El programa estava dirigit a un màxim de 10 negocis, preferentment a:
- Microempreses comercials i de serveis a les persones*
- Localitzades en la trama urbana de Rubí
- Capacitat i voluntat de millora i creixement del negoci
En la fase de selecció s'han triat quatre establiments: Còrium, Copymat, Perruquèria Ma del Mar i Ferreteria Sugin.