Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Àmbit 2: Factoria cultural https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Àmbit 2: Factoria cultural

Eix 6: Promoció i foment de la creació i del talent local


Objectiu:

  • Fomentar el talent artístic local, mostrar-lo a la ciutat i projectar-lo enfora.

Projecte estratègic: Programa ampli de suport a la creació i la producció

Propostes d’acció:

81. Organitzar uns premis a la creació artística (literària, visual, escènica, musical…) que estimuli la gent a crear i mostrar el que fa.

82. Potenciar un espai de trobada més aviat informal on els agents de la creació es puguin conèixer, trobar, intercanviar, cocrear, etc.

83.Enriquir la col·lecció de llibres d’autores i autors de Rubí i sobretot difondre-la arreu de la ciutat. Cal ser sensibles a la diversitat cultural i lingüística de la ciutat.

84.Potenciar la inscripció de les i dels artistes locals al cens d’artistes de Catalunya.

85.Introduir l’artesania, la pagesia i la Fira de Sant Galderic en la dinàmica de l’economia de Rubí. Es tracta de donar més valor a la producció rubinenca (agrícola, artesana i artística).

86.Impulsar un projecte de promoció i dinamització de la música al carrer.

          

Eix 7: Rubí, viver d’empreses de serveis culturals


Objectius:

  • Enfortir el sector cultural més vinculat a la gestió.
  • Atraure empreses de serveis culturals de la comarca i de Catalunya perquè s’instal·lin a Rubí.
  • Diversificar i aportar valor afegit al teixit empresarial rubinenc.

Projecte estratègic 1: Viver d’empreses de serveis culturals

Projecte estratègic 2: Suport a l’emprenedoria cultural local

Propostes d’acció:

87. Elaborar un directori d’empreses i professionals de la gestió de serveis culturals i de producció d’actes culturals amb seu a Rubí en col·laboració amb l'Oficina de Suport a l'Empresa de l'Àrea d'Indústria, Comerç i Treball del mateix Ajuntament.

88. Incrementar la contractació de serveis culturals municipals a les empreses de gestió cultural, la qual cosa pot incentivar la creació i instal·lació d’aquestes empreses a la ciutat.

89. Donar publicitat específicament al sector cultural el servei d’assessorament, els cursos de formació i els ajuts econòmics, logístics, fiscals i altres a empreses i professionals de Rubí.

90. Generar una borsa de treball de professionals de la gestió cultural a Rubí.

91. Potenciar un espai de trobada professional dels agents de la gestió cultural i similars de Rubí.

92. Promoure bones pràctiques en la gestió de les contractacions en termes de remuneracions i cura de professionals tècnics i artistes (escaletes de producció, espais tècnics i camerinos, cura de materials, proves de so, etc.) i vetllar pel respecte a la perspectiva de gènere, entre altres accions.

93. Crear un programa de recerca de patrocini empresarial de suport a la iniciativa cultural privada i associativa.

T'ha estat útil aquesta pàgina?

0
0