Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Què és l’Oficina de Governança de Dades OGD? Les dades obertes són un actiu cada cop més rellevant en les nostres societats, que augmenten el seu valor quan es comparteixen i es posen a disposició de la ciutadania en formats reutilitzables. https://www.rubi.cat/@@site-logo/ajuntament-de-rubi.png

Què és l’Oficina de Governança de Dades OGD?

Les dades obertes són un actiu cada cop més rellevant en les nostres societats, que augmenten el seu valor quan es comparteixen i es posen a disposició de la ciutadania en formats reutilitzables.

L’eina de dades obertes més visible per la ciutadania és el Portal de dades obertes, que difon dades de caràcter públic procedents de diferents organismes públics, que són susceptibles de ser reutilitzades per tercers. L’objectiu dels portals de dades obertes és fomentar l’ús i la reutilització de la informació procedent de l’Administració, promovent una governança oberta i de servei, l’ús col·laboratiu de la informació pública, i l’obtenció de valor econòmic i/o social a través de les dades públiques.

 

Sessió plenària de l'Oficina de Governança de Dades

 

L’Oficina de Governança de Dades de Rubí (OGD-R) és un grup transversal de treball orientat a organitzar els fluxos de dades i millorar la qualitat d’aquestes per al seu ús de l’Ajuntament de Rubí, tant intern com extern, així com per donar compliment a la normativa vigent i respondre les expectatives de la ciutadania. Es va constituir per Decret Alcaldia 1484/2020, de 20 de maig d’aquest mateix any 2020, i des d’aleshores manté reunions mensuals de seguiment a càrrec del grup de treball permanent, combinat amb períodes de reunions de treball operatives de caire setmanal per a projectes, i una sessió anual de la direcció ampliada de l’OGD pel rendiment de comptes i establiment d’objectius per l’òrgan consultiu.

 

Té com a objectius principals:

  • La promoció i l’execució de l’explotació de les dades existents a l’Ajuntament.
  • Establiment del protocol de publicació de dades obertes.
  • Revisió i creació dels sistemes de revisió i validació de les dades.
  • Vetllar per la gestió responsable de les dades d’acord amb la normativa vigent de protecció de dades.
  • Detectar i aglutinar les bases de dades evitant-ne la dispersió a l’organització.
  • Coordinar i optimitzar els processos de publicació i manteniment de dades al portal de dades obertes.
  • Coordinar i optimitzar els processos per aglutinar tot tipus de dades recollides a l’Ajuntament de Rubí per tal de garantir la seva qualitat i veracitat.
  • Ser interlocutor amb regidories i serveis municipals que treballin les dades, per tal d’estandarditzar, normalitzar el format i adequació de l’ús de les dades (federació de les dades) i la seva publicació.

 

Qui forma part de l’OGD?

L’OGD esta coordinada per un grup de treball multidisciplinar i transversal que en les seves funcions comporta la dinamització i publicació de les dades, i supervisat per una comissió consultiva de caire directiu i jurídic.

 

Grup de treball permanent:

  • Àmbit d’Alcaldia
  • Unitat de Govern obert
  • Servei de Tecnologia i Sistemes de la Informació
  • Gabinet d’Estudis i Estadístiques (GEE)
  • Delegat/da de Protecció de Dades (DPD)

 

Per tal de validar i donar suport a les tasques realitzades per l’OGD es conforma un òrgan consultiu format per:

  • Gerència
  • Serveis Jurídics
  • Regidor/a amb delegacions en matèria de transparència.

  

Contacta amb l’Oficina de Governança de Dades (OGD) de Rubí:

 oficinadades@ajrubi.cat 

T'ha estat útil aquesta pàgina?

0
0