Borsa d’Habitatge de Lloguer
La Xarxa de mediació per al lloguer social s’inclou en el Decret 75/2014, de 27 de maig, del Pla per al dret a l'habitatge té com a objectiu principal facilitar l'accés a un habitatge de lloguer digne.
La Xarxa és un sistema de mediació en el mercat immobiliari que vol augmentar l'oferta de lloguer a preus moderats i, al mateix temps, mobilitzar el parc de pisos desocupats. S'adreça a persones i unitats de convivència amb ingressos de fins a 4 vegades l'IRSC (Indicador de renda de suficiència de Catalunya). Es nodreix d'habitatges nous o de segona mà, que estan buits i es posen al mercat mitjançant la gestió de les borses d'habitatge.
Avantantges per a persones propietàries:
- Assegurances multirisc i de defensa jurídica
- Avalloguer
- Bonifiació del 95% de la quaota de l’IBI
- Subvenció de fins a 8000.-€ de les obres de reforma i condicionament d’habitatges
- Seguiment de la relació contractual
- Control del bon ús dels habitatges llogats
- Servei gratuït d’assessorament
- Tramitació de contractes.
Es realitzaran contractes de lloguer que es regiran en base a allò que estableix la Ley 29/1994, de 24 de novembre, d'arrendaments urbans (LAU) i el Reial Decret-Llei 7/2019, d’1 de març, de mesures urgents en matèria d'habitatge i lloguer. Per tant, tindran una durada de cinc anys en el cas de persones físiques i de set anys en el cas de persones jurídiques, també disposaran de les pròrrogues legals que contempla l'esmentada llei.
Aquest contracte el signaran directament la persona propietària i la llogatera. Serà el propietari l’encarregat de verificar si s’ha realitzat el pagament del lloguer, i en el cas que no s’hagi realitzat, ho comunicarà immediatament a les oficines de Proursa per a poder mediar ambdues parts.
Es tramitarà l’Avalloguer per garantir el cobrament de les rendes en el cas d’impagament.
Es contractaran dues assegurances, una que cobreix el procediment de l’Avalloguer i una assegurança multirisc bàsica de la llar, que no tindrà cap cost per a la persones arrendadora.
La part arrendadora assumirà l’IBI, a partir d’aquest any hi ha una bonificació d’un 95%, i la part arrendatària assumirà la comunitat i la taxa d’escombraries (això variarà en funció del preu de l’habitatge).
Per a realitzar la tramitació del contracte serà necessari aportar la documentació següent:
- DNI propietari/s.
- Fotocòpia de l’escriptura o nota simple actualitzada.
- Cèdula d’habitabilitat.
- Certificat d’eficiència energètica.
- Rebut IBI on consti el número de referència cadastral de la finca.
- Últimes revisions de gas.
- Butlletins instal·lació elèctrica (en el cas de actualitzacions, instal·lacions de més de 20 anys).
- Rebut comunitat.
- Últimes factures, aigua, llum i gas.
Nova convocatòria d'ajuts per a la reforma i condicionament de pisos buits
L'Ajuntament de Rubí ha aprovat la concessió d'ajuts econòmics per a persones propietàries d’habitatges buits perquè puguin fer-hi reformes o condicionar-los, sempre i quan els posin a lloguer mitjançant la Borsa de Medicació per al Lloguer Social. Les subvencions es poden sol·licitar del 18 d'abril al 17 de juliol. Més informació aquí.