10. La potència contractada és l'adequada per a casa meva?
Tots els consumidors domèstics amb una tarifa 2.0TD tenen dues potències contractades. Aquestes potències també van relacionades amb els trams de facturació de l'energía consumida. Així, la potència 1 punta (P1) afectarà als horaris de P1 punta i P2 pla de l'energia, i la potència 2 vall (P2) afectarà a l’horari de P3 vall de l'energia.
Podrem tenir contractada una potència diferent a cada un dels dos períodes, però la potència vall sempre ha de ser igual o superior a la potència punta. El seu preu variarà segons el període:
- La potència punta -P1- és de les 8 a les 24 h (la més cara), de dilluns a divendres laborables.
- La potència vall -P2- és de les 24 a les 8 h del matí i totes les hores dels dissabtes, diumenges i festius nacionals.
En aquelles llars on hi hagi un aparell que requereixi una elevada potència i que es pugui connectar a qualsevol hora (per exemple, un cotxe elèctric o un acumulador d’aigua calenta), es podrà contractar una potència superior per al període vall, en què el preu serà molt més barat.
Les diferents comercialitzadores han d’indicar, en cada factura, quines són les potències màximes demandades en cadascun dels períodes en l’últim any (o des de l’inici del contracte si aquest és inferior a un any). D’aquesta manera, podrem saber si tenim una potència ajustada o bé si es pot optimitzar.
De forma alternativa, també es pot consultar el valor de les màximes potències demandades a través del portal de la distribuïdora, mitjançant accés com a usuari registrat (vegeu pregunta 11).