Fer un estudi de mercat amb pocs recursos és possible!
Aquesta activitat ja ha finalitzat
- https://www.rubi.cat/ca/actualitat/agenda/fer-un-estudi-de-mercat-amb-pocs-recursos-es-possible
- Fer un estudi de mercat amb pocs recursos és possible!
- 2023-04-20T09:30:00+02:00
- 2023-04-20T11:30:00+02:00
- Formació empresarial
-
09:30
- En línia
- alv@ajrubi.cat
- 93 588 70 00 ext. #6154
-
- Persones emprenedores, empreses, pimes, professionals, autònoms/es...
- Organitzador: Rubí Empresa
- Preu: Gratuït
- Cal inscripció prèvia: Sí
- Afegiu l'esdeveniment al calendari
Programa
Formació de 8 hores dividida en 4 sessions els dies 20, 21, 27 i 28 d’abril de 2023
OBJECTIUS
- Aprendre tècniques per estudiar els canvis que succeeixen en les diferents dimensions del mercat i la societat.
- Conèixer tècniques d'investigació de mercat (entrevistes, observació participant, enquestes, anàlisi de fonts secundàries, etc.).
- Identificar segments de clients potencials i dissenyar estratègies per acostar-s'hi.
- Aplicar exercicis de Design Thinking per comunicar la proposta de valor i la diferenciació respecte a les competències.
- Analitzar i sintetitzar la informació amb estructures com el Dafo-Darp, Scamper, Customer Journey, Mind Mapping i Blue Ocean.
- Dissenyar un pla d'acció d'estratègies comercials amb indicadors d'avaluació per aplicar els aprenentatges de l'estudi de mercat.
CONTINGUTS
Sessió 1:
- Caracterització de les dimensions empresarials i com afecten els canvis i les tendències de mercat en un entorn VUCA - BANI.
- Exercicis d'autoavaluació empresarial per identificar els aspectes més dèbils on enfocar l'estudi de mercat.
- Explicació de tècniques d'investigació qualitatives i quantitatives, destacant-ne la utilitat vinculada a objectius d'estudis de mercat.
- Formular diferents objectius d'un estudi de mercat perquè cada participant identifiqui els seus propis objectius i les tècniques adients.
Sessió 2:
- Exercicis de segmentació de clients potencials i disseny d'estratègies per acostar-s'hi (mapa d'empatia per targets, Customer Journey).
- Exercicis per treballar la proposta de valor de l'empresa i la diferenciació respecte de les competències (Blue Ocean, 4P-C-E).
- Exercicis de síntesi de la informació (Dafo-Darp, Scamper, Calidoscopi de Keywords).
- Estructura d'un pla d'acció a partir dels aprenentatges d'un estudi de mercat i construcció d'indicadors d'avaluació SMART.
Més informació
Destinataris: Persones emprenedores, empreses, pimes, professionals, autònoms/es...
Data: 20, 21, 27 i 28 d’abril del 2023
Horari: De 9.30 a 11.30 h
Modalitat: Formació en línia. Les persones inscrites rebran un enllaç per accedir a la formació uns dies abans del seu inici.
Ponent: Amanda Figueras // Visirius
PLACES LIMITADES
Aquesta formació està valorada en 880 €. Està subvencionada al 100% i, per tant, no suposa cap despesa per al participant.
L'organització es reserva el dret d'anul·lar les jornades formatives que no tinguin un mínim de participants.
Durant la sessió formativa es podran realitzar fotografies i/o gravacions audiovisuals. La inscripció a l'acte porta implícit el consentiment per poder publicar fotografies o documents videogràfics on la persona inscrita pot aparèixer.
Organitza:
Amb el suport de: