L’OAC posa en marxa un servei de suport a les gestions telemàtiques
La ciutadania disposa d’una via per resoldre dubtes i rebre informació sobre tramitacions electròniques a través de WhatsApp i Telegram
L’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) ha posat en marxa un nou sistema de suport a les tramitacions en línia. Es tracta d’un canal de xat habilitat a través de WhatsApp i Telegram que resol els dubtes que poden sorgir durant la realització de gestions en línia.
El canal, amb el nom de Rubí Suport, permet la interacció amb un Xatbot, és a dir, un sistema capaç de mantenir una conversa amb persones de forma automàtica, a través de la intel·ligència artificial. Aquest servei està disponible a qualsevol hora del dia. Entre les 9 h. i les 19 h, l’atenció anirà a càrrec del personal de l’OAC.
El servei està disponible en cinc idiomes: català, castellà, anglès, àrab i rus pels tràmits i consultes més freqüents.
El servei està disponible des de:
- Whatsapp: a través del telèfon 623 196 219 o bé en aquest enllaç
- Telegram: SuportRubi_Bot
- La Seu Electronica
Aquest sistema millora a mesura que se’n fa ús ja que detecta i incorpora les diferents paraules i expressions que els usuaris i usuàries utilitzen per sol·licitar informació. D’aquesta manera, afina cada més les respostes i agilitza la cerca d’informació.
Està previst que, més endavant, aquest servei ofereixi mes opcions a la ciutadania i permeti accedir a altres tipus d’informació municipal.
El projecte forma part de la voluntat de l’Ajuntament de reduir l’escletxa digital a través de facilitat i acompanyar la ciutadania en aquest trànsit tecnològic.
Des de l’any 2020, l’Ajuntament ha fet una aposta per facilitar la realització de gestions des de casa, sigui mitjançant l'ús de la Seu Electrònica o amb el servei de tramitació per videotrucada (VTràmit) al qual podeu accedir demanant cita prèvia. A més, recentment, també ha entrat en funcionament un servei per expedir certificat d'empadronament.