Gestió documental
La normativa vigent estableix el marc d’actuació de l’administració pel que fa a la gestió dels documents i de la informació pública.
- Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
- Llei 20/2015, de 29 de juliol, de modificació de la Llei 10/2001, de 13 de juliol, d’arxius i gestió de documents
- Llei 10/2001, de 13 de juliol, d’arxius i gestió de documents
- Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern
- Decret 13/2008, sobre accés, avaluació i tria de documents
La gestió documental implica l’aplicació de criteris tècnics pel que fa al cicle de vida dels documents, i aquests criteris es recullen a les Taules d’Avaluació i Accés Documental (TAAD) aprovades per la Comissió Nacional d’Accés, Avaluació i Tria Documental de la Generalitat de Catalunya. Les TAAD informen del termini concret de conservació de la documentació un cop ha estat avaluada i, per tant, la seva aplicació suposa la destrucció dels documents quan no tenen valor administratiu, jurídic o històric.
Es pot consultar al Registre d'eliminacions l’assentament de les destruccions realitzades per l’Arxiu Municipal.