Policia de proximitat
La unitat de proximitat de la Policia Local, formada per dos comandaments i quatre agents, permetrà incrementar el contacte amb la comunitat i la resta de serveis municipals implicats en la convivència, i millorar-ne la coordinació.
Els quatre agents que formen la unitat de proximitat són en Nair, en José, l’Ivan i en Sergio i estaran coordinats pel sergent Ivan i el caporal Manuel. La nova unitat és possible gràcies a l’esforç que ha fet el consistori per incorporar nous agents al cos, que ara té més recursos que es poden destinar a incorporar noves formes de treballar per donar un millor servei a la ciutadania.
Objectius
La policia de proximitat aproparà el cos a la ciutadania i avançarà en la proactivitat de la feina policial.
La policia de proximitat es basa en el contacte proper i constant amb la ciutadania i té en compte les seves necessitats, inquietuds i demandes. Això significa entendre la seguretat i el treball policial de manera àmplia, incorporant la corresponsabilitat de la ciutadania i de tots els actors implicats -serveis municipals, associacions, entitats...-.
Més enllà del control del delicte: acció comunitària
La tasca de la policia de proximitat va més enllà del control del delicte, perquè les problemàtiques que preocupen la ciutadania també van més enllà dels fets delictius.
La nova unitat establirà relacions positives amb la comunitat per involucrar-se en la resolució de conflictes i prevenir fets delictius. Per exemple: la formació amb consells preventius sobre possibles delictes, permetrà reduir-ne el nombre, l’increment del control de certs establiments que incompleixen la normativa, permet disminuir les afectacions que aquests incompliments causen a la ciutadania i la detecció precoç d’un conflicte entre veïns pot permetre abordar-lo des de la mediació i evitar que derivi en una agressió entre les persones implicades, que ja seria un fet delictiu.
Característiques
Les característiques de la policia de proximitat són: la comprensió mútua entre la ciutadania i l’organització, l’accessibilitat, l’eficàcia i la participació de la ciutadania en el tractament de la seguretat, amb un augment de la seva col·laboració i la corresponsabilitat